Televisions cut Trump’s speech and disprove allegations of fraud

Televisions cut Trump’s speech and disprove allegations of fraud
Televisions cut Trump’s speech and disprove allegations of fraud

Some of the major television stations in the United States, such as ABC, CBS and NBC, cut the president’s speech during prime time. And even Fox News, the Republican Party’s informational reference, denied Donald ’s claims.

The split on the conservative news channel is deepening each time Trump repeats allegations of electoral fraud. “We saw nothing that constituted fraud or abuse of the system”, White House correspondent for Fox News, John Roberts, said live, from the same press room in which the US president and Republican candidate had spoken seconds before. At the studios in New York, the presenters repeated continuously: “We didn’t see any evidence”.

Hours later, on nightly opinion shows, Fox News host Laura Ingraham took a 180-degree turn and questioned, in an editorial, the fact that the vote in the post was counted, stating that “America must find the winner in election night or the next morning “.

The same station, the most watched paid news channel, was the scene of great tension on Tuesday night’s election, after declaring Trump’s rival, Democrat Joe Biden, winner of Arizona, before other media did.

The difference in criteria in Fox News’ programming reflects the editorial tension that exists among journalists at a company that is experiencing a dilemma: deciding whether to continue to support the drift of Trump’s speech or the verification of his complaints against the electoral system.

Meanwhile, the three main open signal stations – NBC, ABC and CBS – cut and vehemently denied Trump’s speech in full direct. “We have to interrupt Trump because the president made a series of false claims”, said journalist Lester Holt, host of NBC Nightly News, one of the three most followed news programs on free-to-air television.

The same was done by David Muir, presenter of the most followed news in the country, with eight million daily viewers, ABC World News Tonight. “There was simply no proof, in any of these states, that there are illegal votes”, said. Then the journalist explained that, due to the pandemic, postal voting increased, breaking records: more than 100 million Americans voted before, which prolonged the ballot.

CBS, the third in hearings, also initiated a fact-finding when Trump ended his speech and dismissed all charges of “fraud” and “system corruption”. More striking were the information services of the American public radio, NPR: “Trump, again, falsely claimed victory in the 2020 elections. He didn’t win. The votes are still being counted”, he stated.

In turn, the paid news channels CNN and MSNBC, known for more liberal positions, commented harshly: “What a sad night for the United States.” Trump “is trying to attack democracy with a series of falsehoods. Lie after lie after lie”, lamented presenter Jake Tapper. On CNN’s show, Rick Santorum, a Trump party commentator and former senator, said he was “impressed and disappointed” after listening to the president.

“Trump said without proof that the election was corrupt and fraudulent,” published Nicole Carroll, editor of USA Today, one of the most widely read generalist newspapers in the United States. The Washington Post, the New York Times and the Los Angeles Times also denied the President.

Likewise, the Georgia and Michigan courts dismissed Trump’s first lawsuits, which depend on the diluted media support of Fox News and “alternative” platforms that emerged on social networks.

These were the details of the news Televisions cut Trump’s speech and disprove allegations of fraud for this day. We hope that we have succeeded by giving you the full details and information. To follow all our news, you can subscribe to the alerts system or to one of our different systems to provide you with all that is new.

It is also worth noting that the original news has been published and is available at time24.news and the editorial team at AlKhaleej Today has confirmed it and it has been modified, and it may have been completely transferred or quoted from it and you can read and follow this news from its main source.

PREV Attack on Iran’s Natanz plant muddies US, Iran nuke talks
NEXT Philippines summons Chinese ambassador over vessels in disputed waters