Philippine court finds news site chief Maria Ressa guilty of libel

Philippine court finds news site chief Maria Ressa guilty of libel
Philippine court finds news site chief Maria Ressa guilty of libel

Hello and welcome to the details of Philippine court finds news site chief Maria Ressa guilty of libel and now with the details

Nevin Al Sukari - Sana'a - Maria Ressa, Executive Editor and CEO of Philippine news website Rappler, goes through a disinfection booth at the Manila Regional Trial Court, Philippines June 15, 2020. — Reuters pic

MANILA, June 15 — The head of a Philippine news website known for its tough scrutiny of President Rodrigo Duterte faces up to six years in jail after being found guilty of cyber libel by a Manila court today in what is being seen as a test case for media freedom in the country.

Maria Ressa, chief executive of Rappler, was charged with cyber libel over a 2012 article, updated in 2014, that linked a businessman to murder and trafficking of humans and drugs, citing information contained in an intelligence report from an unspecified agency.

After handing down the verdict, Judge Rainelda Estacio-Montesa said freedom of the press could not be used as a “shield.”

Ressa, who had denied any wrong doing, was allowed to post bail.

The cyber libel is among the numerous lawsuits filed against Ressa and Rappler that have drawn global concern about a free and open media in the South-east Asian country.

Rappler's operating license was rescinded in 2018 over alleged foreign ownership violations, and it is also dealing with a case involving alleged tax evasion. Both cases are ongoing.

Media watchdogs have said the charges against Ressa were trumped up and aimed at intimidating those who challenge Duterte's rule, in particular his deadly crackdown on illicit drugs. — Reuters

These were the details of the news Philippine court finds news site chief Maria Ressa guilty of libel for this day. We hope that we have succeeded by giving you the full details and information. To follow all our news, you can subscribe to the alerts system or to one of our different systems to provide you with all that is new.

It is also worth noting that the original news has been published and is available at Malay Mail and the editorial team at AlKhaleej Today has confirmed it and it has been modified, and it may have been completely transferred or quoted from it and you can read and follow this news from its main source.

PREV WSJ: WHO scraps plan for interim report on Wuhan virus mission
NEXT Trump, returning to political stage, flirts with 2024 run