A company that owns “Dunkin Donuts” and “Baskin Robbins” for $...

The “Inspire Brands” restaurant company announced that it will buy “Dunkin Brands”, the owner of the “Dunkin Donuts” and “Baskin Robbins” series, for $ 8.8 billion.
The company said in a statement that the value of the deal amounted to $ 11.3 billion, taking into account the debts owed by “Dunkin Brands”.
“Inspire Brands” owns the chains of “Arby’s”, “Buffalo Wild Wings”, “Sonic Drive-In” and “Jimmy Jones”.
Dunkin Donuts, which was established in 1950 in the state of Massachusetts in the northeast of the United States, are known for their variety of donuts, in addition to serving different types of coffee and breakfast sandwiches.
Baskin Robbins started operating in 1945 in California and is known for serving 31 flavors of ice cream sundae. The two brands operate more than 20,000 distribution points in more than 60 countries.
The two companies have suffered from the consequences of the Covid-19 pandemic and the resultant temporary or permanent closure of stores, as the sales volume of the parent group decreased by 6% in total during the first nine months of 2020.
“Dunkin Brands”, a former subsidiary of the “Allied Domic” group, was sold in 2005 to the French “Brno Ricard” group, which manufactured alcoholic beverages, which it resold the following year for $ 2.4 billion to three investment funds: Bain Capital Carlisle and Thomas H. Mine”.
With the addition of “Dunkin Donuts”, “Inspire Brands” will operate more than 31,600 restaurants, totaling $ 26 billion in sales and employing 600,000 employees. (AFP)

These were the details of the news A company that owns “Dunkin Donuts” and “Baskin Robbins” for $... for this day. We hope that we have succeeded by giving you the full details and information. To follow all our news, you can subscribe to the alerts system or to one of our different systems to provide you with all that is new.

It is also worth noting that the original news has been published and is available at saudi24news and the editorial team at AlKhaleej Today has confirmed it and it has been modified, and it may have been completely transferred or quoted from it and you can read and follow this news from its main source.