Saudi Arabia Persecutes Uyghur Muslims – Al-Alam News Channel

the world – Saudi

A report by the “Night News” program in the British “BBC” network revealed that Saudi Arabia has targeted the Uyghur people in the country and the Middle East region in general, in an apparent disgraceful cooperation with the Chinese authorities, which adopt a notorious aggressive campaign against the Muslim minority.

The station indicated that Saudi Arabia had detained Uyghur pilgrims and students in Saudi Arabia and forcibly deported them to China, where they were then placed in the famous detention camps in the country under the name of “re-education centers.”

Activists estimate that hundreds of Uighurs have come under pressure from the Chinese authorities to return from abroad due to threats and long imprisonment of their family members back home.

China and Saudi Arabia denied targeting the Uyghurs in this way, and the Chinese embassy claimed to the program that these allegations are based on fabricated rumors, and claimed, also, that China guarantees the rule of personal freedom law for citizens and their right to leave and enter the country, and that China has never put pressure on any other country to deport people Forcibly into China.

The Chinese embassy denied the existence of re-education camps in Xinjiang, and claimed that “training centers” were established in accordance with the law, while the Saudi embassy claimed that Riyadh complied with international norms and Saudi law when cooperating with other countries on issues such as deportation, and claimed that it examines every case on the basis of Sharpness.

The BBC confirmed that the Egyptian and Emirati embassies refused to comment on the report.

These were the details of the news Saudi Arabia Persecutes Uyghur Muslims – Al-Alam News Channel for this day. We hope that we have succeeded by giving you the full details and information. To follow all our news, you can subscribe to the alerts system or to one of our different systems to provide you with all that is new.

It is also worth noting that the original news has been published and is available at saudi24news and the editorial team at AlKhaleej Today has confirmed it and it has been modified, and it may have been completely transferred or quoted from it and you can read and follow this news from its main source.

NEXT Food-poisoning patients released from intensive care, 25 discharged from Riyadh hospital