New US sanctions against Syrian persons and institutions: Who did they...

Today, Wednesday, the United States imposed sanctions on the governor of the Central Bank of Syria, Hazem Garfoul, and 18 people and other institutions, including freezing any US assets belonging to those covered by sanctions and preventing any financial transactions with them in the United States.
Among the people whose names the Treasury has listed are Muhammad Luqa, head of the General Intelligence Directorate, and businessman Khader Taher. As for the institutions, they included the Syrian Ministry of Tourism and telecommunications companies owned by persons subject to US sanctions.

The United States accused Taher of being a major supplier to the Fourth Division in the Syrian army, including through the establishment of a private security company that became the “unofficial executive arm” of the division.

The US Treasury Department said that Taher also created the Emma Tel communications company as a rival to the businessman and cousin of Syrian President Rami Makhlouf.

The list of new sanctions issued yesterday includes the following names:

– Khader Taher (known as Abu Ali Khader)
Nisreen Hussein Ibrahim
– Rana Hussein Ibrahim
– rebirth
Hazem Younis Garfoul
– حسام محمد لوقا
– Al-Ali and Al-Hamza Company
– Citadel Capital Company for Protection, Guarding and Security Services
Ayla Company for Media Services
Ayla Tourism Company
Emma
– Ematel Company
Ematel Plus Company
Golden Star Trading Company
– Jasmine Contracting Company
The Syrian Company for Minerals and Investment
Syrian Company for Hotel Management
– The Syrian Ministry of Tourism
– The Syrian Company for Transport and Tourism

These were the details of the news New US sanctions against Syrian persons and institutions: Who did they... for this day. We hope that we have succeeded by giving you the full details and information. To follow all our news, you can subscribe to the alerts system or to one of our different systems to provide you with all that is new.

It is also worth noting that the original news has been published and is available at saudi24news and the editorial team at AlKhaleej Today has confirmed it and it has been modified, and it may have been completely transferred or quoted from it and you can read and follow this news from its main source.

PREV Bosnian Serb leader threatens secession ahead of UN genocide vote
NEXT Top French university loses funding over pro-Palestinian protests