Rapper Logic drops $ 220k on rare Pokemon card


Scott Dudelson / Getty

Every few months the news inevitably spreads that a Pokemon card has been bought for a gigantic sum. Most recently, in July, an Illustrator Pikachu card raised $ 230,000. The question is always the same: who are these eccentric millionaires who buy six-figure Pokemon cards? There is nothing wrong with being a collector, however Damn.

On Saturday a first edition Charizard

. This time we actually know the buyer: . Logic, real name Sir Robert Bryson Hall II, released No Pressure in July, which he believes will be his last album. Sales in the first week were 221,000 – basically the same number he’d spent on a Charizard in the first issue.

For more of that

Subscribe to the CNET Now newsletter to receive the most important stories of the day from our editors.

“When I was a kid, I absolutely loved Pokémon, but couldn’t afford the cards,” Logic wrote in an Instagram post on Saturday. “Now, as an adult who has saved every penny he made to enjoy something I’ve loved as a grown man since childhood, it’s like buying back a piece of something I never have could. It’s not about the material, it’s about the experience. ”

It’s been a big weekend for the Pokemon TCG. YouTuber Logan Paul streamed himself live when he opened a set of $ 200,000 Pokemon cards in a video that was viewed 6.3 million times. Paul sent Logic his congratulations on receiving the “Zard” card.

On Friday, the day before Charizard went on sale, Logic tweeted a set of unopened booster packs worth $ 23,000 that it had acquired. That brings his entire Pokemon to nearly $ 245,000.

These were the details of the news Rapper Logic drops $ 220k on rare Pokemon card for this day. We hope that we have succeeded by giving you the full details and information. To follow all our news, you can subscribe to the alerts system or to one of our different systems to provide you with all that is new.

It is also worth noting that the original news has been published and is available at de24.news and the editorial team at AlKhaleej Today has confirmed it and it has been modified, and it may have been completely transferred or quoted from it and you can read and follow this news from its main source.